Changes

Jump to: navigation, search

He:יסודות גנאלוגיה

584 bytes added, 11:15, 25 May 2021
Translation
;קבלו מכולם.: הקליטו את האנשים אותם אתם פוגשים מדי פעם באירועים משפחתיים. משפחות לעיתים קרובות גרו, עבדו וסגדו יחד, כך שקרובי משפחתו של אדם עשויים להגיע לאירועים של אחים, שכנים, בבית הכנסת או פגישות מחזור.
;Plan your effortsתכננו את המאמץ המושקע.:Knowing what you are looking to accomplish saves valuable timeלדעת מה רוצים להשיג חוסכת זמן יקר. Special trips to see original documentsלא תמיד אפשר לחזור על טיול שורשים או ביקורים מיוחדים לבחינת מסמכי מקור, burial placesאתרי קבורה, libraries, or to interview individuals can not be repeatedספריות או אפילו לחזור ולראיין את אותם האנשים שכבר ראיינתם. Make sure you get everything you come for and record as much as you can while you have the chanceדאגו להשיג את כל מה שתכננתם לפני צאתכם למשא והקליטו ככל שניתן כשהזדמנות כזו נקרית בדרכם. It is unfortunate to return from a trip to find that you omitted an obvious piece of information that passed right under your noseמצער יהיה לחזור מטיול רק כדי לגלות כי פיסת מידע ברורה וגלויה נשמטה ממש מתחת לאף.
;הביטו בשום לב.: לפעמים פרשנות מחודשת של קבוצת פיסות מידע, שלכאורה אינה קשורה לדבר, עשויים לחשוף פתאום תקופה צבעונית ברצף קווי המשפחה, להם מעולם לא ציפיתם. שינויים פתאומיים במשפחה, כמו מה שקורה במהלך מעבר, הגירה, עלייה, נישואין, מוות או לידה, יכולים להצביע על כיווני מחקר נוספים.
;Qualify what you recordהסמיכו את החומר המוקלט.:Include your theories or questions about information as you write itהכלילו בהקלטות או ברשימות ידניות את התיאוריות, שאלות ותהיות לגבי המידע, בקשות לאשרור והבהרת המידע כבר תוך כדי הראיון. There's nothing wrong with others understanding that you might not be comfortable in the accuracy of a certain fact or hypothesisאין שום דבר רע בכך שאחרים יבינו שאולי לא נעים לכם לחזור ולשאול אודות דיוקה של עובדה, או השערה מסוימת, או הבנת סיטואציה מורכבת. It can help others to understand your perspective and bring further information to bear as they try to make sense of questions or research in the same areaעד רבה, זה עשוי לסייע לאחרים להבין את נקודת המבט שלכם, לשלוף מידע נוסף בעודם מעכלים את השאלותשאתם מעלים. Be sure to use brackets or other notation technique to clearly distinguish your comments from those of the sourceהקפדו להשתמש בסוגריים או בטכניקת סימון אחרת כדי להבחין בבירור בין הערותיכם לבין הערות המקור.
;כבדו את פרטיות האנשים החיים.: גנאלוגיה אינה נועדה לפגוע בפרטיותם של אנשים על ידי חשיפת מצבם הבריאותי הנוכחי, מספרי הביטוח הלאומי שלהם, פרטי קשר או סודות נסתרים אחרים. היו רגישים כשאתם כותבים על נושאים שלחלק מבני המשפחה לא נוח לדון בהם ועל אחת כמה וכמה לפני שאתם מפרסמים מידע זה.
3,019
edits

Navigation menu